Elokuvien katselu
Voiko elokuvia katsoa mobiililaitteilla?
Festhome-sivusto toimii verkkoselaimen (esim. Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge) kautta. Elokuvia voi katsoa mobiililaitteilla, tableteilla ja tietokoneilla, kunhan niissä on verkkoselain.
Huom! Safari-selain on tuottanut ongelmia, joten suosittelemme muita selaimia.
Festhome ei tue suoraan Chromecastia. Voit kuitenkin heijastaa elokuvan tietokoneeltasi Chrome-selaimen kautta Chromecastiin. Löydät Cast-painikkeen Chrome-selaimen osoiterivin oikealta puolelta.
Voiko elokuvan tauottaa?
Voit laittaa elokuvan lyhyeksi ajaksi tauolle. Jos pidät elokuvan pidempään (noin 20 min, riippuen verkkoselaimesta ja internet-yhteydestä) pysähdyksissä, joudut käynnistämään sen uudelleen. Huomaathan, että jos pysäytät elokuvan kun 90% siitä on kulunut, tulkitaan elokuva katsotuksi, etkä voi palata enää samalla lipulla sitä katsomaan.
Elokuvan katsomisessa on ongelmia.
- Kokeile avata selaimesi Incognito / Private / Yksityinen selaus -moodiin.
- Tyhjennä selaimesi välimuisti. (Toiminto löytyy eri selaimissa eri paikoista, esimerkiksi: Asetukset -> Historia -> Poista selaustiedot)
- Jos katsot elokuvaa tietokoneella, jossa on VPN-yhteys (Virtual Private Network), sen pois käytöstä ottaminen katselun ajaksi voi auttaa.
- Tarkistathan myös, että verkkoyhteydessäsi ei ole ongelmia. Voit myös kokeilla katselulaitteen yhdistämistä kotilaajakaistan sijaan kännykän mobiilinettiin.
- Tarkista vielä, että olet ottanut mainosten esto -ohjelman (AdBlock) pois käytöstä.
Mitä ”This video file cannot be played. (Error Code: 232011)” tarkoittaa?
Tämä tarkoittaa sitä, että selain ei ole enää yhteydessä videoon: sivu on esimerkiksi ollut auki tai elokuva ollut tauotettuna liian kauan. Päivitäthän sivun (pyöreä nuoli selaimen vasemmassa yläreunassa). Selaimessa voi myös olla erityiset asetukset tai palomuuri estää videon katsomisen. Kokeile vaihtaa selainta.
Voiko elokuvia katsoa ulkomailta?
Elokuvat ovat katsottavissa vain Suomessa.
En saa elokuvaa näkymään älytelevisiollani.
Valitettavasti kaikkien älytelevisioiden selaimet eivät tue Festhomen käyttämää kopiosuojausta. Jos saat elokuvan näkymään muulla laitteella (esimerkiksi tietokone tai tabletti), niin voit kytkeä siitä kuvan televisioon esim. HDMI-kaapelilla tai Chromecastilla.
Mitä voin tehdä, jos elokuvan ääni menee epätahtiin kuvan kanssa?
Jos elokuvan ääni menee esimerkiksi lyhyen nettikatkoksen takia epätahtiin, kokeile hypätä aikajanalla sekunti tai pari eteenpäin.
Liput
Voinko maksaa lippuni Kulttuuriedulla tai Virikesetelillä?
Valitettavasti Festhome TV -palvelun verkkolipunmyynnissä virikesetelit eivät käy maksuvälineenä.
Voiko yhdellä lipulla katsoa elokuvan monta kertaa?
Yhdellä lipulla voi katsoa elokuvan yhden kerran.
Kuinka kauan lunastamani yksittäinen elokuva on katsottavissa?
Elokuva on katsottavissa festivaalin aikana (16.4 klo 00:00 – 18.4. klo 23:59) yhden kerran.
Voiko samaan elokuvaan ostaa kaksi lippua?
Samalla sähköpostilla ei voi ostaa kerralla kahta lippua. Jos haluat ostaa toisen lipun samaan elokuvaan, se onnistuu vain rekisteröitymällä Festhomeen toisella tilillä tai odottamalla, että ensimmäisen lipun katseluoikeus on päättynyt (katsomalla elokuvan kerran).
Lipunostossa on ongelmia
- Olethan rekisteröitynyt palveluun ja kirjautunut sisälle? Katso ohjeet rekisteröitymiseen täällä.
- Safari-selain on tuottanut ongelmia, joten suosittelemme muita selaimia.
- Olethan sallinut internet- ja ulkomaanmaksut pankki-/luottokortillesi?
Miksi “Buy film” -painike on hävinnyt elokuvan kohdalta?
Jos painiketta ei näy, tämä tarkoittaa sitä, että olet jo ostanut lipun kyseiseen elokuvaan. Tällöin elokuvan sivulla lukee “You already have a ticket for this film”.
Löydät ostetut elokuvat ja kuitin ostoksistasi, kun klikkaat sivun oikeassa yläkulmassa olevan “profiilikuvan” alavalikon kohdasta ”Purchases” (5. kohta ylhäältä).
Mistä löydän jo ostamani liput?
Kun olet kirjautuneena Festhome-sivustolle, pääset automaattisesti katsomaan ne elokuvat, joihin olet jo ostanut liput. Elokuvan sivulla näkyy painike “Watch”, jota klikkaamalla pääset katsomaan elokuvaa.
Löydät myös ostetut elokuvat sekä kuitin ostoksistasi, kun klikkaat sivun oikeassa yläkulmassa olevan “profiilikuvan” alavalikon kohdasta ”Purchases” (5. kohta).
Voiko lipun perua?
Valitettavasti Festhome-palvelussa ei voi perua jo ostettua lippua. Tarkistathan maksuvaiheessa, että olet ostamassa lippua oikeaan elokuvaan.
Onko festivaalille mahdollista ostaa sarjakortti?
Valitettavasti sarjakortit eivät olleet mahdollisia Festhomen alustalla. Yksittäislippujen sijaan on kuitenkin mahdollista ostaa festivaalipassi (45 €), jolla voit katsoa kaikki ohjelmiston elokuvat 16.–18.4.2021 välisenä aikana.
Kuinka pitkä katseluoikeus festivaalipassilla on?
Passilla kaikki elokuvat ovat katsottavissa kerran koko festivaalin ajan, eli pe 16.4. klo 00.00 – su 18.4. klo 23.59.
Vieläkin ongelmia?
Teknisiin seikkoihin liittyviä kysymyksiä voi esittää Festhome TV-sivuston kautta. Voit lähettää viestin ylälaidan “Technical Support”-pelastusrengasta klikkaamalla.
Muut festivaaliin liittyvät kysymykset: info@helsinkicineaasia.fi